Az alábbi oldalon próbálunk minden sűrűn elhangzott kérdésre válaszolni. Kérünk, hogy amennyiben kérdésed merülne fel és nem találsz kielégítő választ rá, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot az oldal alján található űrlap segítségével.
Minden 10Le-nél nagyobb teljesítményű hajó vezetéséhez kötelező a vezető engedély.
Az elektromos motorok zéró károsanyag kibocsátással rendelkeznek, rendkívül alacsony az üzemeltetési költségük és zajkibocsátásuk elhanyagolható, valamint gondozást sem igényelnek.
A legnagyobb előnyük a belsőégésű motorokkal szemben, hogy a villanymotorral szerelt hajók használhatók olyan vizeken, tavakon, ahonnan a robbanómotoros társaik ki vannak tiltva.
Minden helyen használható, ahol a robbanómotoros hajókkal is szabályos közlekedni. Ezen felül azokon a belvizeken, ahonnan a robbanómotoros hajók ki vannak tiltva, de az elektromos hajók nem, így Magyarország területén a Balatonon, a Velencei-tavon, a Tisza-tavon és a Fertő-tavon gond nélkül használható.
Névleges teljesítménye 180 LE, azonban villanymotorok teljesítménye nem összevethető egy az egyben a belsőégésű motorok teljesítményével. A villanymotor esetében beszélünk folyamatos és csúcsteljesítményről. Az eKraft 180 csúcsteljesítménye 200 LE, folyamatos teljesítménye 150 LE.
Az eKraft 180-as hajtáslánc beépítési súlya 400-450 kg között változhat a hajótest méretétől és az opcionális lehetőségektől függően.
Jelenleg belmotoros siklóhajókba építjük be a rendszert, leggyakrabban Alpha One Z hajtóműre csatlakozva. Átlagosan a 16-26 láb közötti hajóméret ideális a rendszer teljesítményéhez és beszerelhetőségéhez. Természetesen itt is elmondható, hogy kisebb hajótest önsúly mellett nagyobb hatótáv és végsebesség érhető el.
A beépítést jelenleg kizárólag az eKraft mérnökei és szerelői végezhetik.
Átlagosan a rendszer beépítési ideje 4-6 hét a hajótest beérkezésétől számítva, de ez változhat a hajótest függvényében.
Ideális esetben a belsőégésű motor nélküli hajó megvásárlását ajánljuk, de a motor kiszerelését is vállaljuk.
A használt hajó motorjának kiszerelése után természetesen beépíthető az eKraft hajtásrendszer, amennyiben a hajótest alkalmas rá.
Igény szerint akár mi is kiszereljük a motort.
Kiszerelés után a belsőégésű motort tartozékaival együtt átadjuk a tulajdonosnak.
Hajtásrendszereinket a saját telephelyünkön található szerelőcsarnokban építjük be: H-2120 Dunakeszi Pallag utca 26.
Az eKraft hajtásrendszer beszerelése esetén vállaljuk a hajó szállítását és annak teljeskörű ügyintézését, Magyarország határain belül.
Standard termék esetén 72 kWh kapacitású Li-ion akkumulátor csomaggal szereljük az eKraft 180-at.
A teljes akkumulátor rendszer akkumulátor boxokból épül fel, amelyek elhelyezkedése minden hajótípusnál egyedi. Ezek pontos elhelyezését erre szakosodott hajómérnök tervezi meg figyelembe véve a legjobb menetdinamikát és a hasznos tér megtartását.
Li-ion akkumulátor technológiát használunk, amelynek az energiasűrűsége és az élettartartama is a jelenleg elérhető legjobb.
Töltési kalkulátort ide kattintva érheted el.
A rendszer a lakossági és ipari hálózatról is tölthető a felszereltség függvényében. AC fedélzeti töltő (OBC) jár a rendszerhez alapesetben. DC gyorstöltési lehetőség kialakítása igény esetén kérhető.
Május 1. és szeptember 30. közötti, 5 hónapos szezonális időszakban használt akkumulátorra kalkulálva:
3 töltés / hét: 15 év (66 töltési ciklus / szezon)
5 töltés / hét: 9 év (110 töltési ciklus / szezon)
7 töltés / hét: 6 év (154 töltési ciklus / szezon)
A fent kalkulált értékek becsült értékek a jelenleg megadott legpontosabb gyártói adatok szerint. A töltési ciklus függ a felhasználás módjától, ezért csak megközelítő értékekkel számolhatunk.
Egy töltési ciklus az akkumulátorban tárolható összes energia felhasználását és visszatöltését jelenti.
A gyártó szerint egy akkumulátor cella kapacitása 1000 teljes ciklus után csökken le 80%-ig (80%: hibásnak tekinthető akkumulátor cella).
2021-es lakossági villanyárammal számolva nagyságrendileg 2700 Ft.
Az akkumulátor felügyeleti rendszere (BMS) nem engedi a teljes lemerítést, hogy megóvja a cellákat a károsodástól.
A hajózás során a rendszer jelez egy előre meghatározott minimum szinten - amely egyénileg állítható - és átkapcsol vészüzemmódba, így csökkentett teljesítménnyel juthat el a legközelebbi töltési pontig.
Megjegyzés: A minimum szint után is a kivehető a teljes teljesítményt, de a biztonsági szempontokat figyelembe véve nem ajánlott!
Minden hajózással kapcsolatos információ. Megtekintés
Az akkumulátor csomagra, elektromos motorra és fedélzeti töltőre 3 év, minden egyéb elemre 1 év jótállást vállalunk.
Az akkumulátor élettartamának növelése céljából ajánlott a téli tárolást temperált helyen megoldani.
Írj nekünk és kollégáink hamarosan felveszik veled a kapcsolatot.