eKraft elektromos motorcsónak a vizen

Az elektromos hajózás napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Ennek elsődleges oka az, hogy az e-mobilitás elsőszámú résztvevője, az autógyártás, a tömegtermeléshez rendelt nagy mennyiségű elektronikai alkatrészek megrendelésével csökkentette ezek gyártási- és bekerülési költségét, ezzel elérhetővé téve más területeken is az elektromos hajtásrendszerek árának csökkenését. A hajózás mindig is luxusnak számított, így az iparág jól alkalmazkodva az új, elérhetőbb energiaellátási rendszerhez, egy, a helyszínen tisztaüzemet és csendesebb körülményeket biztosító meghajtást karolt fel. 

E téren a zéró emissziót mindig is körüllengte a szkepticizmus, így természetesen mi az eKraftnál is látunk pro és kontra érveket. Azzal azonban tisztában vagyunk, hogy a hajómotorok fejlesztése összességében lényegesen elmarad a gépjárművek motorjainak fejlettségétől, ezért különösen sok kipufogógázt engednek a vizekbe, levegőbe világszerte.

A Li-ion akkumulátor rendszerekről - amelyeket mi is használunk rendszereinkben - számos hivatalos teszt és értekezés bizonyította már, hogy egy tönkrement akkumulátor rendszer 70-80%-ban tartalmazhat még felhasználható akkumulátor cellákat. Az újrafelhasználáshoz az akkumulátor rendszerek megbontása és kiválogatása szükséges. Ezt az időigényes és költséges műveletet egyelőre kevés vállalat végzi el, ugyanakkor hosszútávon az eKraft is az akkumulátorcellák újrafelhasználásában gondolkodik. Nem csupán e-hajtáslánc fejlesztésben gondolkodunk, az energiatárolás mint különálló irányzat szintén szerepel a terveink között.

A II. részben a belsőégésű motorral szerelt hajók belvizekről való kitiltásával és az e-hajtásrendszer karbantartásával fogunk foglalkozni.


eKraft elektromos motorcsónak a vizen
e-hajók